Nincsenek közelgő események

Krumpli és a vérnyomás

A jól megtervezett (prospektív követéses) lakossági vizsgálatokban arra a kérdésre keresték a választ, vajon a sült- vagy a főttburgonya, a hasábkrumpli vagy a burgonyachips nagyobb mennyiségben történő fogyasztása befolyásolhatja-e a magas vérnyomás gyakoriságát.

A vizsgálatok kezdetekor a résztvevő személyeknek nem volt magas vérnyomásuk!

A havonta kevesebb, mint 1 adag burgonya fogyasztását hasonlították össze a heti 4 vagy több adag fogyasztásával. A tanulmány azt mutatta, hogy a sült-, a főttburgonya vagy a krumplipüré nagyobb mennyiségben történő fogyasztása független és előre látható módon növeli a magas vérnyomás kockázatát.

Az elemzés során az is kiderült, hogy a napi 1 sült-, főttburgonya vagy burgonyapüré helyettesítése 1 adag keményítőt nem tartalmazó zöldségfélével a magas vérnyomás kockázatát 7%-kal csökkentette!

A tanulmányban a Nurses’ Health Study-ban részt vett 62 175, a Nurses’ Health Study II-ba bovont 88 475 nő és a Health Professionals Follow-up Study-ban részt vett 36 803 férfi adatait dolgozták fel.

Eredeti írás: Potato intake and incidence of hypertension: results from three prospective US cohort studies Borgi L, Rimm EB, Willett WC, Forman JP BMJ 2016;353:i2351. doi: http://dx.doi.org/10.1136/bmj.i2351

9 lépés

életprogram

"Olyan megoldásokat tartalmaz, amelyeket a hírlevél elolvasása után nyomban vagy az előadás 

meghallgatását követően, már az ajtón kilépve, azonnal be tudtam építeni az életembe!"

Videótár

Nézze meg tanulságos és hasznos ismeret-terjesztő videóinkat!

Keressen minket
  • Facebook Basic Square
  • Videótár
Kiemelt írások
Kategóriák
Kifejezések

Többet szeretne tudni?  Ön is szeretne életkorától függetlenül fittebb, egészségesebb lenni?

Kezdjen bele, most! Kérjen információt a személyre szabott megoldásokhoz!

Korábbi írásaink