top of page

A blog tartalma oktatási célú és nem helyettesíti az orvosi vizsgálatokat csak kiegészítik azokat. Nem minősül orvosi tanácsadásnak, sem a betegségek diagnosztizálásának, kezelésének vagy megelőzésének és nem helyettesíti a háziorvosának vagy kezelőorvosának véleményét. Egészségügyi panaszok esetén haladéktalanul keresse fel kezelőorvosát és tartsa be az utasításait.

Krumpli és a vérnyomás

A jól megtervezett (prospektív követéses) lakossági vizsgálatokban arra a kérdésre keresték a választ, vajon a sült- vagy a főttburgonya, a hasábkrumpli vagy a burgonyachips nagyobb mennyiségben történő fogyasztása befolyásolhatja-e a magas vérnyomás gyakoriságát.

A vizsgálatok kezdetekor a résztvevő személyeknek nem volt magas vérnyomásuk!

A havonta kevesebb, mint 1 adag burgonya fogyasztását hasonlították össze a heti 4 vagy több adag fogyasztásával. A tanulmány azt mutatta, hogy a sült-, a főttburgonya vagy a krumplipüré nagyobb mennyiségben történő fogyasztása független és előre látható módon növeli a magas vérnyomás kockázatát.

Az elemzés során az is kiderült, hogy a napi 1 sült-, főttburgonya vagy burgonyapüré helyettesítése 1 adag keményítőt nem tartalmazó zöldségfélével a magas vérnyomás kockázatát 7%-kal csökkentette!

A tanulmányban a Nurses’ Health Study-ban részt vett 62 175, a Nurses’ Health Study II-ba bovont 88 475 nő és a Health Professionals Follow-up Study-ban részt vett 36 803 férfi adatait dolgozták fel.

Eredeti írás: Potato intake and incidence of hypertension: results from three prospective US cohort studies Borgi L, Rimm EB, Willett WC, Forman JP BMJ 2016;353:i2351. doi: http://dx.doi.org/10.1136/bmj.i2351

Tik-Tok

Nézze meg rövid, szórakoztató és  rendkívül hasznos ismeret-terjesztő videóinkat a Tik-Tok csatornánkon!

Online shopping
  • TikTok
Kiemelt közlések
Keressen minket
  • Facebook Basic Square
  • TikTok
  • Videótár
bottom of page