top of page

A blog tartalma oktatási célú és nem helyettesíti az orvosi vizsgálatokat csak kiegészítik azokat. Nem minősül orvosi tanácsadásnak, sem a betegségek diagnosztizálásának, kezelésének vagy megelőzésének és nem helyettesíti a háziorvosának vagy kezelőorvosának véleményét. Egészségügyi panaszok esetén haladéktalanul keresse fel kezelőorvosát és tartsa be az utasításait.

Az optimista életszemlélet csökkenti a szív- és érrendszeri események kialakulásának kockázatát

Ez a klinikai tanulmány annak a fényében döbbenetes és figyelemfelhívó, hogy Magyarországon mintegy 45-50 ezer ember kap stroke-ot évente, közülük kb. 15 ezren nem élik túl a szélütést.


A JAMA orvosi folyóiratban megjelent, közel 300 000 személyt vizsgáló új metaanalízis (ez a legmagasabb fokú tudományos eljárás) szerint azonban a stroke tulajdonképpen már gondolkodásmódunk formálásával, átalakításával is megelőzhető, egy optimista életszemléletű ember esetében ugyanis körülbelül 35%-kal alacsonyabb a súlyos szívkomplikációk így például szívinfarktus, vagy szélütés kialakulásának kockázata, mint egy pesszimista gondolkodású esetében. Minél optimistább valaki, annál inkább védve van a szívet és érrendszert érintő rendellenességekkel, és – számos korábbi tanulmány alapján – lényegében minden más, egészségügyi problémához köthető hirtelen halálokkal szemben.



A boldogság, az optimizmus azonban nem olyasvalami, ami csak úgy megtörténik velünk, vagy amit folyamatosan magunkra tudunk erőltetni anélkül, hogy közben olykor szomorúak, csalódottak, dühösek lennénk. De a viselkedésünkben, gondolkodásmódunkban, környezetünkben, rutinunkban eszközölt kisebb módosításokkal már jelentős lépéseket tehetünk egy boldogabb, optimistább, ezáltal pedig egészségesebb élet irányába. A rendszeres testmozgás például már önmagában is jelentős szerepet játszhat ebben, hiszen amellett, hogy boldogsághormonokat, azaz endorfint szabadít fel az agyban, növeli az önbecsülést, csökkenti a stresszszintet, a magány és az elszigeteltség érzését, és segít a szorongás és a depresszió enyhítésében. Nem tanácsos azonban a kiegyensúlyozott étrend és a megfelelő mennyiségű, minőségű alvás fontosságát sem félvállról venni, ugyanis ennek hiánya is a stressz, ingerültség egyik fő forrása lehet, ráadásul az álmatlanság, az alvás hiánya közvetlenül is mintegy 54%-kal növeli a stroke kialakulásának kockázatát.


A stroke megelőzésében és rehabilitációjában egyaránt kiemelt szerepet játszik a tudatos életmód kialakítása. Próbáljunk olyan fenntartható rutint vinni a mindennapjainkba, amiben a kötelező teendők mellett kellő időt tudunk fordítani saját magunkra is mind mentális, mind fizikális egészségünket tekintve. Törekedjünk az optimista, pozitív életszemléletre, de ne feledjük, hogy már a legjelentéktelenebbnek gondolt tünetek jelentkezésekor keressük fel kezelőorvosunkat, hiszen a rendszeres konzultációkkal és szűrővizsgálatokkal a stroke kialakulását vagy kiújulását és annak maradandó következményeit egyaránt megelőzhetjük!


Forrás: Pharmaonline

Eredeti közlés: https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2752100?utm_source=For_The_Media&utm_medium=referral&utm_campaign=ftm_links&utm_term=092719

Comments


Tik-Tok

Nézze meg rövid, szórakoztató és  rendkívül hasznos ismeret-terjesztő videóinkat a Tik-Tok csatornánkon!

Online shopping
  • TikTok
Kiemelt közlések
Keressen minket
  • Facebook Basic Square
  • TikTok
  • Videótár
bottom of page