top of page

A blog tartalma oktatási célú és nem helyettesíti az orvosi vizsgálatokat csak kiegészítik azokat. Nem minősül orvosi tanácsadásnak, sem a betegségek diagnosztizálásának, kezelésének vagy megelőzésének és nem helyettesíti a háziorvosának vagy kezelőorvosának véleményét. Egészségügyi panaszok esetén haladéktalanul keresse fel kezelőorvosát és tartsa be az utasításait.

Elbutulás ellen séta

Eddig is már sok-sok érv hangzott el a rendszeres mozgás fontossága mellett, s azt se felejtsük el, hogy a gyaloglás inflációálló :)


Ausztrál és dán tudósok az Egyesült Királyság egészségügyi rendszeréből 500.000 brit lakos közül 78.430 embert választottak ki, akik átlagéletkora 61 év volt, és nem szenvedtek demenciában, sem szívbetegségben. A nemek eloszlását tekintve a fókuszcsoportban 44,7 százalék férfi és 55,3 százalék nő volt.

Minden egyes személy kapott egy lépésszámlálót, ami a sebességet is mérte, ezt a nap 24 órájában, a hét minden napján viselniük kellett, ezzel nyomon követték az aktivitásszintjüket. A felmérés során olyan változókat is figyelembe vettek, mint például az életkor, a nem, a rassz, a társadalmi-gazdasági állapot, a dohányzás és az étrend.


Megállapították, hogy a lépések száma és sebessége is befolyásolta a későbbi agyi leépülés kialakulását.



Akik naponta 9800 lépést, nagyjából nyolc kilométert tettek meg, azoknál 50 százalékkal kisebb eséllyel jelentkezett később a demencia, de azoknál is 25 százalékkal csökkent a betegségre való hajlam, akik majdnem harmadennyi, mindössze 3826 lépést tettek meg naponta, azaz olyan 3 kilométert.

A gyaloglás legegészségesebb tempója pedig az eredmények szerint az átlag 3 kilométer/órás sétálás volt, percenként 40 lépéssel.


Hajrá, sétára fel!

Comments


Tik-Tok

Nézze meg rövid, szórakoztató és  rendkívül hasznos ismeret-terjesztő videóinkat a Tik-Tok csatornánkon!

Online shopping
  • TikTok
Kiemelt közlések
Keressen minket
  • Facebook Basic Square
  • TikTok
  • Videótár
bottom of page